Gezond eten met Karen: Slanke pasta

Door
Karen Marcus Bliekendaal
6 januari 2017 07:40
Gezond eten met Karen: Slanke pasta
Gezond eten met Karen: Slanke pasta
Het nieuwe jaar is begonnen en je hebt je misschien voorgenomen om wat meer te letten op je voeding en wellicht wat ook minder vlees. Dit recept is dan echt een must. Het zit vol mineralen, vitaminen en ijzer.
Door de pasta een keer te vervangen door de courgette is het ook nog eens een slanke pasta.
Dit gerecht is lekker voor de lunch of avond.

Ingrediënten 
- 1 courgette
- 2 Handjes pijnboompitjes 
- Klein blikje maïs 
- 1/2 bakje cherrytomaten 
- Teentje knoflook 
- Handje basillicum blaadjes 
- 1 avocado 
- Olijfolie
- Peper
 - Zeezout 

Stap1)
Was de courgette en maak mooie slierten met de spirelli. Als je geen spirelli hebt kun je slierten maken met een dunschiller. Als je een biologische courgette hebt kun je het prima met schil eten. Zet de slierten even aan de kant 

Stap 2)
Rooster de pijnboompitjes even kort

Stap 3) 
Maak in een blender een saus van avocado een teentje knoflook,  olijfolie en basilicum, peper en zeezout. 
Pureer dit tot een glad geheel.

Stap 4)
Was de cherrytomaten en snijd ze door de helft en laat de maïs even uitlekken . Bak in een wok de gourgette slierten tot het een beetje glazig is dan is het klaar. (5min)

Stap 5) 
Roer door de courgette slierten de saus maar hou nog wat achter. 
Dan roer je de cherrytomaten, maïs, pijnboompitjes erdoor en dan doe je nog een beetje saus erboven.

Eet smakelijk
  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Karen
Karen Marcus Bliekendaal
Karen  Marcus Bliekendaal

Karen Marcus Bliekendaal

redacteur

Karen heeft twee passies, gezonde voeding en hardlopen. Ze maakt graag recepten die niet alleen gezond zijn maar ook belangrijk zijn in combinatie met sporten. 
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Loopkalender

27
april