10 nummers die jou in vorm zullen krijgen

Door
Eleanor Crick
2 december 2017 00:22
10 nummers die jou in vorm zullen krijgen
Marathontraining vereist een andere aanpak dan een op zichzelf staande training. Bij een langere afstand nemen de meeste mensen een iets langzamer en duurzamer tempo aan. Daarom richt de onderstaande afspeellijst zich op nummers die sneller zijn dan de gemiddelde Top 40-track, maar langzamer dan de gemiddelde actieve song.

In de mix vind je remixen van grote sterren als Taylor Swift, Ed Sheeran en Sting. Ten slotte zijn er crossover-hits zoals "Something New" met tweederde van de Swedish House Mafia en een samenwerking tussen noise poppers Breathe Carolina en social media-favorieten Karmin.

Hoewel de meeste marathontrainingen een paar gedeelde kenmerken hebben - langere langzame duurlopen - is er geen reden om te denken dat iedereen dezelfde muzikale smaak heeft. Daarom bestaat de onderstaande lijst uit verschillende liedjes. Dus, kies je favorieten uit deze lijst en maak zelf een muziek playlist voor je training.  

Axwell /\ Ingrosso – Something New – 130 BPM
Taylor Swift – Wildest Dreams (R3HAB Remix) – 130 BPM
Mike Will Made-It & Rihanna – Nothing Is Promised – 134 BPM
Fitz & The Tantrums – The Walker (Cobra Starship Remix) – 130 BPM
Ed Sheeran – Castle on the Hill – 135 BPM
Breathe Carolina & Karmin – Bang It Out – 130 BPM
Foster the People – Coming of Age – 130 BPM
What So Not – High You Are (Branchez Remix) – 137 BPM
Sting – I Can’t Stop Thinking About You – 138 BPM
Zedd & Selena Gomez – I Want You to Know – 130 BPM
  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Eleanor
Eleanor Crick
Eleanor  Crick

Eleanor Crick



Is freelance journalist en blogger. In haar vrije tijd loopt ze het liefst halve marathons of ontdekt ze haar stad Utrecht op haar hardloopschoenen. Op haar website loopdepressievrij.com blogt ze over alles waar ze gelukkig van wordt. 

Verplicht Verplicht
Verplicht
  • klaas
    Iron maiden staat er niet tussen. dag voor marathon draai ik hem altijd om me helemaal op te kikken. The loneliness off the long distance runner
    Reactie geplaatst op 03/12/17 om 11:45 uur
  • Erik
    HELAAS, SLECHT ADVIES WANT: "... een iets langzamer en duurzamer tempo" – Maar ~135 BPM past totaal niet bij een goede hardloop-cadans van 165–190 stap/min (per voet 83–95/min)! Een klassieke fout die 'overstride' in de hand-eh voet werkt: te grote schreden maken waarbij je landt met (vrijwel) gestrekte knie en voet ver voor je zwaartepunt. Dat remt je af, kost alleen maar extra energie en verhoogt het risico op blessures aan knie, heup en/of rug. Zoek bijvoorbeeld op KLIK naar muziek rond 170 (of 85) BPM [N.B. laat je niet imponeren door hun "Best for a X:XX kilometer", de achterliggende formule is m.i. kul]. Zo'n ritme is goed te doen met 'n lichtvoetige loopstijl met wat kortere pas, waarbij je landt op de middenvoet, recht onder je wat gebogen knie. Zo verdeel je de optredende krachten optimaal over je voet & been, heel belangrijk als je ruim 42km gezond wil doorstaan!
    Reactie geplaatst op 02/12/17 om 17:38 uur

Loopkalender

12
december