Bananenbrood: krachtvoer voor hardlopers

Hét krachtvoer voor lopers: bananenbrood

Deel dit artikel:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Bananenbrood: krachtvoer voor hardlopers

Janneke Poort kreeg 20 jaar terug van haar arts te horen dat ze nooit meer mocht hardlopen. Reuma. Ze legde zich er niet bij neer en ging op onderzoek uit. Inmiddels heeft ze 3 marathons gelopen en inspireert ze lopers om gezond te eten én hun grenzen te verleggen.

Voor Sportrusten schreef ze haar favoriete krachtvoer op. ProRun mag het recept ook met je delen.

Een bananenbrood is lekker als afwisseling op je gewone boterham, of in plaats van je bakje kwark in de ochtend.

Het is suikervrij, glutenvrij en lactosevrij. En… het vult goed. Je bent voor uren verzadigd!

Bananenbrood wordt gemaakt met eieren, amandelmeel en bananen en je kunt eindeloos variëren met smaken en ingrediënten. Je maakt hier een mooi beslag van en laat de oven 45 minuten zijn werk doen. Een heerlijk geurend, warm, stevig bananenbrood lacht je tegemoet. Ideaal voor hardlopers! Ik neem dit bananenboord graag vóór of ná mijn loopevenementje. Het geeft een hoop energie en zorgt voor het herstel van je spieren. En wil je geen gelletjes tijdens je evenement? Denk dan eens aan een stukje bananenbrood.

De basis van een bananenbrood: ingrediënten; goed voor een hele cakevorm

3 rijpe bananen

3 eieren

100 gram amandelmeel

Extra ingrediënten:

  • 1 lepel vers geraspte gember
  • Kaneelpoeder
  • Speculaaskruiden
  • Een handvol rozijnen
  • Kokosrasp
  • Verse blauwe bessen
  • Walnoten
  • Dadels
  • Vijgen
  • Gedroogde abrikozen
  • Stukjes appel
  • Sesamzaadjes

En als je behoefte hebt aan chocolade? Gooi er eens wat gehakte (pure) chocolade door…

Thank me later 😉

Verwarm de oven voor op 175 graden(Tip; zijn de bananen nog niet rijp? Bak ze even in de oven)

Mix de amandelmeel met de bananen

Voeg je extra ingrediënten toe

Klop de eieren lekker luchtig met de mixer

Voeg de eieren en het mengsel samen

Mix alles goed door tot een stevig beslag

Giet het beslag in een cakevorm

Doe eventueel stukjes banaan/sesamzaad/noten of één van de andere ingrediënten op de cake

Bak het bananenbrood 45 minuten af.

Eet smakelijk!

Volg Janneke Poort als je méér lekkere recepten wilt.

Deel dit artikel:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
STRYD V3: De ultieme footpod (vermogensmeter)

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Stryd V3: de ultieme footpod - Hardlopen op vermogen

Meer uit Born Runners