X

Maak kans op het winnen van de Powerbreathe Plus. 

Met een POWERbreathe versterk je de ademspieren zodat je makkelijker en dieper adem kunt halen.
Het trainen van je ademhalingspieren verbetert aantoonbaar je prestatie.  

Naam *
Verplicht
E-mail *
Verplicht
Verplicht
 
 

Fit worden zonder de deur uit te gaan.

Door
redactie Redactie
3 november 2018 10:16
Fit worden zonder de deur uit te gaan.
Wil je graag aan je conditie werken maar is het op het moment gewoon even niet mogelijk om hier de deur voor uit te gaan? Dan hoeft dit helemaal geen probleem te zijn. Er zijn namelijk verschillende manieren om ook thuis aan je conditie en fitness te werken. Met deze handige tips zorg jij ervoor dat je weer helemaal fit wordt zonder de deur uit te gaan.

1. Gebruik fitnessapparatuur
Wil je flink bewegen, maar het huis niet verlaten? Investeer dan in goede fitnessapparatuur zoals een crosstrainer. Je kunt deze wanneer je maar wilt gebruiken, en dagelijks je conditie opbouwen. Daarnaast kun je de crosstrainer extra leuk maken door deze voor de tv te plaatsen, of tijdens het trainen een leuk e-book te luisteren. Wanneer je de apparatuur eenmaal in huis hebt zul je zien dat je er vaker gebruik van maakt dan je misschien in eerste instantie zou denken.

2. Werken met gewichten
Is fitnessapparatuur niet helemaal jouw ding? Ga dan aan de gang met gewichten zoals kettlebells en dumbells. Er zijn meer dan genoeg oefeningen te vinden waar je gewichten bij kunt gebruiken om net dat beetje extra van jezelf te vragen. Een setje squats is met dumbells bijvoorbeeld direct een stuk intenser dan wanneer je het zonder gewichten doet. Daarnaast zijn er natuurlijk ook oefeningen die alleen met gewichten uitgevoerd kunnen worden.

3. Gebruik een app
Als hardloper gebruik je waarschijnlijk al apps zoals Runkeeper om je routes, prestaties en voortgang bij te houden. Je hebt eenzelfde soort apps beschikbaar wanneer het gaat om het doen van oefeningen thuis. Er zijn verschillende 30-day-challenges te vinden waarin je iedere dag nieuwe oefeningen krijgt om uit te voeren. Deze apps motiveren je, net als Runkeeper, om er iedere keer toch net dat schepje bovenop te doen.

4. Maak een planning
Het wordt een stuk gemakkelijker om thuis te fitnessen wanneer je jezelf aan een bepaalde planning houdt. Werk bijvoorbeeld om de dag aan het bovenlijf, en de andere dagen aan het onderlijf. Plan natuurlijk ook genoeg rustdagen in waarin je lichaam even kan ontspannen. Het zou ook zomaar eens kunnen zijn dat het fijn voor je werkt om een specifiek moment van de dag te kiezen om de oefeningen te doen. Wat extra routine in de oefeningen kan erg fijn zijn en kan er voor zorgen dat je de oefeningen makkelijker en sneller doet: ook wanneer je net even lekker op de bank ligt! 

  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
redactie Redactie
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.

ProRun loopclinics: Waar & wanner?

Loopkalender

24
april