X
Stryd FootpodWINACTIE
De Stryd Footpod
Met de Stryd Footpod krijg je nauwkeurig inzicht in je trainingsintensiteit. Deze gegevens helpen je bij het optimaliseren van je loopprestatie en het voorkomen van blessures.

Naam *
Verplicht
E-mail *
Verplicht
Verplicht
 

Gezond eten met Karen: Gevulde Pompoen

Door
Karen Marcus Bliekendaal
3 november 2018 00:00
Gezond eten met Karen: Gevulde Pompoen

Vandaag gaan we aan de slag voor iets lekkers voor de lunch of diner. We gaan namelijke één van mijn favorieten recepten maken: Gevulde pompoen uit de oven met quinoa, tomaat feta, walnoten en wat peterselie. 


Misschien krijg je nog meer zin de mouwen op te stropen als ik je vertel dat dit recept de perfecte maaltijd is voor een run. Pompoen bevat veel vitamines en ijzer en het bevat langzame koolhydraten en dat is precies wat we nodig hebben ?.

Natuurlijk hoef je dit gerecht niet specifiek voor een wedstrijd te maken, je kun je dit gerecht altijd maken. Het is lekker, gezond en voedzaam.  Quinoa kun je kopen in de natuurwinkel maar is tegenwoordig ook in de supermarkt verkrijgbaar. Het staat vaak bij de rijst. Ik vul altijd één koffie kopje en dat kook ik dan.


Wat heb je nodig? (1a 2 personen)

-   1 Flespompoen
-   1 bosje peterselie       
-    1Feta ( ik had schapenfeta)
-    3 tomaten-    2 handjes walnoten
-    Quinoa ( 1 koffie kopje)
-    Olijfolie
-    Zeezout
-    Peper
-    Gemengde sla


Kook de quinoa volgens aanwijzing op de verpakking. Verwarm de oven op 180 graden en schil ondertussen de pompoen. Als je een biologische pompoen hebt kun je gerust de schil erom laten zitten. Snijd de pompoen overdwars door midden.  Vervolgens ga je hem voorzichtig uithollen Zet een kom klaar waar je de pompoen indoet wat je uitholt.  Handig is het uithollen van de pompoen met een ijsschep of lepel te doen. Daarna smeer je de pompoen in met olijfolie en peper en zout.

Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg de pompoen erop. Zet deze in de oven voor 25 minuten op 180 graden . Dan snijd je de tomaten, feta en verkruimel je de walnoten. Dit alles meng je samen in de kom bij de pompoen. En als laatste de peterselie erbij. Maak dit alles op smaak met peper en zeezout en wat olijfolie.

Wanneer de pompoen klaar is haal je deze uit de oven en vul je deze met het mengsel en zet je dit vervolgens weer terug de oven voor nog zo'n 15 minuten.

Het staat leuk en is lekker de borden wat te versieren met wat sla en wanneer de pompoen uit de oven komt kun je dit erbovenop leggen.


Eet smakelijk! 


  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Karen
Karen Marcus Bliekendaal
Karen  Marcus Bliekendaal

Karen Marcus Bliekendaal

redacteur

Karen heeft twee passies, gezonde voeding en hardlopen. Ze maakt graag recepten die niet alleen gezond zijn maar ook belangrijk zijn in combinatie met sporten. 
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.

ProRun loopclinics: Waar & wanner?

Loopkalender

15
december