Gezond eten met Karen: Zaden en pittenmix salade

Door
Karen Marcus Bliekendaal
16 december 2018 00:00
Gezond eten met Karen: Zaden en pittenmix salade
Gezonde zaden en pitten
Start je dag eens anders en begin met een zaden/pitten mix. Ik heb al eens diverse granola's gemaakt maar dit is echt weer eens wat anders en zonder havermout.

In de supermarkt kun je allerlei granola, muesli etc kopen, maar die zitten vol met suikers en toevoegingen. Door het zelf te maken weet je exact wat erin zit, geeft het je voldoening en je kunt zelf erin doen wat je lekker lijkt. 

Natuurlijk heb ik ook erin gedaan wat mij lekker lijkt, maar ook vooral wat gezond is. Deze mix zit namelijk vol met gezonde voedingstoffen. Zoals de pompoenpitten die rijk zijn aan antioxidanten, ijzer, zink, magnesium. En de moerbeien die erin zitten zijn vetvrij, natriumarm en zitten vol met verschillende vitamines en mineralen, calcium, kalium, magnesium, selenium, ijzer, zink, koper en fosfor. Kortom deze mix levert je een een goede start van de dag.

Het hoeft niet eens in de oven, dus het is zo klaar. Lekker een beetje door je kwark roeren met wat kaneel. De mix kun je bewaren in een afgesloten pot .

IngrediĆ«nten 
-  4 eetlepels zonnebloempitten 
-  4 eetlepels pompoenpitten 
 - 4eetlepels moerbeien  
 - 4eetlepels gojibessen 
 - 3 handjes cashewnoten (breken)
 - 8 dadels (knippen in stukjes)

Pak een kom of een bakje. Doe alle eetlepels met pitten en zaden erin, de cashewnoten even breken en de dadels even in kleine stukjes knippen. Dan roer je alles door elkaar en klaar.

Eet smakelijk!

  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Karen
Karen Marcus Bliekendaal
Karen  Marcus Bliekendaal

Karen Marcus Bliekendaal

redacteur

Karen heeft twee passies, gezonde voeding en hardlopen. Ze maakt graag recepten die niet alleen gezond zijn maar ook belangrijk zijn in combinatie met sporten. 
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.


Loopkalender

25
juni