X
COROS PaceWINACTIE
De COROS Pace
Lees op onze RUNTECH pagina wat dit horloge je allemaal te bieden heef. t 

Naam *
Verplicht
E-mail *
Verplicht
Verplicht
 

6 redenen waarom je moet sporten als je zwanger bent

Door
Eleanor Crick
8 oktober 2018 00:00
6 redenen waarom je moet sporten als je zwanger bent
Hardlopen en zwangerschap

Veel vrouwen stoppen met sporten als ze zwanger zijn, maar wist je dat er heel veel voordelen zijn aan sporten tijdens je zwangerschap? Ben je zelf niet zwanger, maar wil je zwanger worden? Dan kan het ook helpen om zwanger te worden. Lees hier het Born Runners verhaal van Bianca en hoe zij begon met hardlopen om zwanger te worden.

 

Je hebt minder kans op een onverwachte keizersnee.


Steeds meer moeders worden gediagnosticeerd met zwangerschapsdiabetes, wat ervoor kan leiden dat je baby te groot groeit. Maar moeders die sporten hebben hier minder kans op en hoeven daarvoor minder snel een ongeplande keizersnee te krijgen.

 

Hardlopen tijdens de zwangerschap is een geweldige manier om je hart te stimuleren.


Als je fit bent en je baby gezond is, kan het heel goed zijn om je normale routine voort te zetten, aangezien het goed voor je hart is. Zonde om dat pas weer op te pakken nadat je bent bevallen toch?

 

Je bevalling zal makkelijker gaan.


Door hardlopen krijg je sterkere buikspieren en bekken. Dit kan helpen tijdens je bevalling. De gemiddelde eerste bevalling duurt 12-14 uur, maar omdat je al een sterkere core hebt, gaat de bevalling makkelijker.

 

Je hebt minder last van lage rugpijn.


Lagere rugpijn is een veel voorkomende klacht bij zwangere vrouwen. Naar schatting hebben 50 procent van de vrouwen last van pijn in de onderrug als gevolg van van het extra gewicht wat ze dragen. Maar door oefeningen te doen versterk je je onderrug. Dit kan je bijvoorbeeld doen door yoga of krachttraining toe te voegen aan je training.

 

Je hebt minder kans om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen.


Indien onbehandeld, kan zwangerschapsdiabetes excessieve suiker aan de bloedbaan van je baby leveren, die potentieel ernstige complicaties voor zowel jou en je ongeboren kind kunnen veroorzaken. Door regelmatige lichaamsbeweging tijdens uw zwangerschap te doen kan je dit voorkomen.

 

Je hebt een betere bloedcirculatie.


Doordat je regelmatig hardloopt, verhoog je je bloedcirculatie waardoor je baby efficiĆ«nter voedingsstoffen krijgt. Maar verder helpt een betere circulatie ook tegen constipatie, spataderen en kramp in je benen. 


Meer lezen over hardlopen en zwangerschap? Dat lees je hier. 

  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Eleanor
Eleanor Crick
Eleanor  Crick

Eleanor Crick



Is freelance journalist en blogger. In haar vrije tijd loopt ze het liefst halve marathons of ontdekt ze haar stad Utrecht op haar hardloopschoenen. Op haar website loopdepressievrij.com blogt ze over alles waar ze gelukkig van wordt. 

Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.

ProRun loopclinics: Waar & wanner?

Loopkalender

19
oktober