Hielaanslag met romp voorover en langzaam voorwaarts rechtop komen en overgang naar ritmische looppas - je maakt eerst hielaanslag op de plaats waarbij je ook de armen inzet, daarna komen je geleidelijk met licht voorwaartse verplaatsing rechtop over 20 meter, als de spanning in de rug wegvalt loop je nog 30 meter door - 3 tot 5 herhalingen
  • Beginner
  • Trippling op de plaats
    Trippling op de plaatsAan het begin van ‘iedere’ training maken we een ritmische trippling steunend op een hek of tegen een paal je kunt je hierbij lichter maken door je enigszins op te drukken. - 3 tot 5 series van 10 – 30 seconden
  • Beenzwaaien
    BeenzwaaienBenen zwaaien voor/achter - je zwaait om beurten de benen voor-/achterwaarts, je kunt afwisselend accent op de voor- of achterzwaai leggen. Probeer dit vooral ontspannen te doen. - 3 tot 5 series met 10 – 20 zwaaien per been
  • Trippling met armwave
    Trippling met armwave Je maakt een vlotte trippling zoals omschreven bij de eerste looptechniek oefeningen. Hierbij brengen we de handen in 6 tripplingpasjes met een boog voor het lichaam omhoog waarbij we inademen. Daarna aansluitend met 6 tripplingpasjes direct langs het lichaam omlaag waarbij we met meer accent uitademen. Beginners 2 - 4 x over 20 - 40 meter. Gevorderden 3 - 5 x over 40 – 60 meter.
  • Voeten naar buiten kantelen
    Voeten naar buiten kantelenMaak kleine pasjes op de buitenrand van de voeten. Beginners 2 - 4 x over 15 - 25 meter. Gevorderden 3 - 5 x over 20 - 30 meter
  • Meer instructievideo's