Kruispas, ook wel ‘carioca’ genoemd Zet een pas zijwaarts en kruis met je andere been voorlangs over het standbeen. Daarna zet je het standbeen zijwaarts en maak je een pas achterlangs. Dan weer als voorheen en draai daarbij goed met de heupen. De armen zwaaien tegen de heupbeweging in. Hetzelfde doen we tegengesteld waarbij we eerst met het andere been zijwaarts uitstappen. Beginner 30 tot 50 meter zowel met links voor/achterstappen als met rechts. Gevorderde 40 tot 70 meter zowel met links voor/achterstappen als met rechts.
  • Beginner
  • Trippling op de plaats
    Trippling op de plaatsAan het begin van ‘iedere’ training maken we een ritmische trippling steunend op een hek of tegen een paal je kunt je hierbij lichter maken door je enigszins op te drukken. - 3 tot 5 series van 10 – 30 seconden
  • Beenzwaaien
    BeenzwaaienBenen zwaaien voor/achter - je zwaait om beurten de benen voor-/achterwaarts, je kunt afwisselend accent op de voor- of achterzwaai leggen. Probeer dit vooral ontspannen te doen. - 3 tot 5 series met 10 – 20 zwaaien per been
  • Trippling met armwave
    Trippling met armwave Je maakt een vlotte trippling zoals omschreven bij de eerste looptechniek oefeningen. Hierbij brengen we de handen in 6 tripplingpasjes met een boog voor het lichaam omhoog waarbij we inademen. Daarna aansluitend met 6 tripplingpasjes direct langs het lichaam omlaag waarbij we met meer accent uitademen. Beginners 2 - 4 x over 20 - 40 meter. Gevorderden 3 - 5 x over 40 – 60 meter.
  • Voeten naar buiten kantelen
    Voeten naar buiten kantelenMaak kleine pasjes op de buitenrand van de voeten. Beginners 2 - 4 x over 15 - 25 meter. Gevorderden 3 - 5 x over 20 - 30 meter
  • Meer instructievideo's