RunTech

Review: Bandi pocket belt

Door
Andrea van Lieshout
8 mei 2016 23:32
Review: Bandi pocket belt
Ben jij een loper die de schoenen aan doet, de deur dicht trekt en gaat rennen? Of zit er bij jou nog een stap tussen? Uitvinden waar je je sleutels, telefoon, gelletje, of wat dan ook in godsnaam moet laten zonder dat je meteen naar je rugzakje hoeft te grijpen? Tegenwoordig zijn er veel handige gagdets op de markt die al deze eerste wereldproblemen oplossen. Ik testte de afgelopen week de Bandi pocket belt. En zelfs mijn Oneplus2 past daar met gemak in!

Bandi
Bandi is opgericht door twee Amerikaanse moeders, die het zat waren dat ze hun spulletjes niet makkelijk mee konden nemen en aangewezen waren op een portemonnee of tas. Ze besloten daarom hun eigen oplossing te ontwerpen, die voldeed aan hun wensen én er ook nog eens fashionable uitzag. Dat werd de Bandi pocket belt, die verkrijgbaar is in de classic en large. Niet alleen bruikbaar voor sporters, maar ook voor alledaags gebruik of tijdens het reizen om je belangrijke zaken bij de hand te hebben. Daarnaast is er de Bandi headband, ook met een opbergvakje voor bijvoorbeeld sleutels. Gelet op de designs en de headband vooral een lijn die dames zal aanspreken dus.

Classic pocket belt

Ik testte de Bandi classic pocket belt in een fris geel design. Dat is het eerste wat opvalt. De Bandi‚Äôs zijn in tig leuke designs verkrijgbaar, zodat er altijd eentje is die bij je humeur, outfit of schoenen past. Mocht je een belt en headband dragen, dan kun je de designs nog matchen ook en maken ze volledig deel uit van je outfit.

Dat doet de pocket belt so wie so wel, want hij is vrij breed (8 cm) in het midden en loopt smal toe naar de klikgesp. Hiermee klik je de belt met gemak om en af. Middenin de belt is het grootste bergvak met twee steekvakjes, waar zelfs mijn loeigrote telefoon dus met gemak in kan! Bang zijn dat je telefoon nat wordt van zweet hoeft niet. Het bergvakje heeft een soort van isolatie wandje, die er voor zorgt dat transpiratievocht niet bij je telefoon kan komen. Maar pas wel op met regen, want waterdicht is het niet. In het andere steekvakje kun je geld of pasjes kwijt. Aan beide zijdes van het grote vak zijn nog kleinere opbergvakjes te vinden voor sleutels, gelletjes, of wat je wilt meenemen.

Gebruik

De Bandi classic pocket belt heb ik vooral op kortere trainingen tot 10 kilometer gebruikt. Ik vind hem namelijk niet prettig zitten als ik ook een rugzakje (met waterzak) draag: dat botst tegen elkaar aan. Op kortere afstanden kan ik nog zonder water of ik zorg dat ik onderweg ergens kan drinken.

Door de rekbare stof en de verstelbare band is de belt voor nagenoeg iedere vrouw te gebruiken met een taille of heupwijdte (ligt er aan hoe je hem draagt) tussen de 70-107 cm. En het mooie: het materiaal is zo soepel dat het niet irriteert en erg comfortabel zit. Hoe vol ik hem ook heb zitten, hij bounced niet op en neer en de spulletjes blijven netjes op hun plek.

Nog een groot voordeel vind ik dat er geen ritsen aan te pas komen. Door de vormgeving is een rits niet nodig, want de stof valt over de opening en sluit deze zo af. Lekker makkelijk, want zo heb je je telefoon of sleutels binnen no time te pakken.
De Bandi pocket belt is verkrijgbaar in ontelbare designs voor een consumentenadviesprijs vanaf € 29,95 bij Bandiwear.nl