Stryd: vermogensmeter voor hardlopers

De nieuwste Stryd met winddetectie is de meest betrouwbare en gebruiksvriendelijke vermogensmeter op de markt.

Wil jij gericht trainen voor een PR?

Of wil je trainingen met verschillende ondergrond en verschillende weertypes met elkaar kunnen vergelijken?

Of wil je werken aan je looptechniek en erachter komen welke techniek het best bij je past?

Met Stryd kan dat.

Inclusief e-book “Je eenvoudigste weg naar een PR: lopen op vermogen

Ik vind Stryd een ongelofelijk mooi instrument en echt een aanvulling op mijn hardlooptrainingen (maar ook hardloopplezier!). Inmiddels hebben twee hardloopmaatjes, mede door mijn enthousiasme, ook een Stryd aangeschaft. Met Stryd kun je eenvoudig je zones bepalen. Zeker met de auto-calculatie, die ik aan heb staan, is hij altijd bij. Ik ben fan.

Marcel van Boxtel

Stryd: de ultieme footpod

Je bevestigt een footpod op je schoen tijdens je training en deze pod meet:

  • vermogen
  • je tijd
  • je snelheid in minuten per kilometer
  • afstand (als beste getest vergeleken met Polar en Garmin)
  • hoogtemeters
  • pasfrequentie
  • grondcontacttijd

De Stryd heeft sensors voor de wind, temperatuur en luchtvochtigheid en neemt deze mee in de berekening van het vermogen waar je op loopt. Hiermee kan je in elke omstandigheid zo efficiënt mogelijk hardlopen, of het nu warm of juist koud is, wind mee of wind tegen.

Stryd: de slimme footpod voor hardlopers

Meest betrouwbare afstandsmeter

Stryd gebruikt geen GPS om je afgelegde afstand te meten, maar accelerometers (versnellingsmeters).

Dat blijkt het meest betrouwbaar op korte en lange afstanden en op plekken met hoge gebouwen.

Koppel je Stryd aan je horloge of loop met de Stryd app op je telefoon om achteraf je gelopen route te bekijken.

De Stryd is geschikt voor de meeste moderne sporthorloges, zoals de Apple Watch, veel modellen van Garmin en Polar, Suunto en COROS. Een complete lijst van geschikte horloges is hier te vinden.

Stryd is de meest betrouwbare afstandsmeter

Trainen voor een PR of een goede basis

Net als je hartslag heeft vermogen een omslagpunt: je Critical Power. Op basis van je Critical Power worden je vermogenszones bepaald en kan je gericht gaan trainen.

Je Critical Power wordt automatisch vastgesteld nadat je een aantal trainingen hebt gedaan. Voor een nauwkeurige waarde is het goed om gevarieerd te lopen qua afstand en intensiteit. In het begin zal je Critical Power geregeld wijzigen, maar naarmate je meer trainingen hebt gedaan leert Stryd je kennen en blijft je Critical Power een stabiele waarde.

Op ProRun.nl hebben we een calculator waarmee op basis van je Critical Power je optimale wedstrijdvermogen wordt uitgerekend. Tijdens je wedstrijd, bijvoorbeeld een halve of hele marathon, hoef je alleen maar op dit vermogen te letten en de kans is groot dat je een PR loopt.

Lopen op vermogen is zéér geschikt voor intervaltrainingen, doordat Stryd vrijwel direct jouw vermogen doorgeeft. Hartslag loopt altijd achter, waardoor een intervaltraining op hartslag vrijwel onmogelijk is. Ook op tempo is intervallen erg lastig, je weet pas achteraf of je daadwerkelijk het juiste tempo hebt gelopen. Bij een intervaltraining op vermogen hoef je alleen op de real-time berekende wattage te letten.

Train met je Stryd naar een PR

Wil jij je training een enorme impuls geven en gaan trainen op vermogen?

€ 229 € 224
Gratis verzonden, direct uit voorraad

Inclusief e-book “Je eenvoudigste weg naar een PR: lopen op vermogen“.

Niet tevreden binnen 30 dagen? Stuur ons je Stryd terug en je krijgt zonder discussie je geld terug.