Looptechniek oefeningen # 12

Drie oefeningen die je bewust maken van je arm en knie inzet.

In deze aflevering over looptechniek besteden we aandacht aan drie oefeningen die als doel hebben je bewust te maken van je arm en knie inzet en de relatie tussen beiden. Alle drie de oefeningen beginnen vanuit een a-typische houding of beweging. Vanuit die positie komen we steeds tot de goede beweging met in dit geval accenten op de arm en knie inzet.  
Armzwaai / skipping combinatie
Ruime armzwaai met langzaam rechtop komen en gehoekte armzwaai met rimische looppas op de plaats

Vanuit een voorover gebogen positie zwaaien met lange armen. De romp maakt een  verende beweging . Kom langzaam rechtop laat de armen vanuit de elleboog steeds meer hoeken. Kom uiteindelijk rechtop en ga over naar een ritmische looppas (Skipping) op de plaats. 
Beginners 2 tot 4 maal over ongeveer 20 tot 30 seconden. 
Gevorderden 3 tot 5 maal over 30 tot 40 seconden.

Vlot wandelen overgaan tot ritmische loop
Vanuit een vlotte, versnellende wandelpas overgaan naar een ritmische loop.
Beginners 2 tot 4 maal over 40 tot 60 meter. 
Gevorderden 3 tot 5 maal over 50 tot 80 meter.

Skipping afwisselend achterwaarts/voorwaarts met overgang naar ritmische loop

Bij de skipping achterwaarts wordt de loophouding verstoord, bij de voorwaartse skipping wordt de goede loophouding bevorderd. Bij de laatste keer wordt overgegaan naar ritmische loop.

Beginners 2 tot 4 maal over 40 tot 60 meter. 
Gevorderden 3 tot 5 maal over 50 tot 80 meter.

Eerdere delen gemist?
Klik hier voor deel 1deel 2deel 3deel 4deel 5deel 6deel 7deel 8/ deel 9 / deel 10

 >

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Training