Training

Door
  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Joeri
    Klinkklare nonsens, totaal niet gelinkt aan achterliggende fysiologische processen, al helemaal niet op maat van wie wat wanneer nodig heeft, dit soort advies is natte vinger werk, leidt tot overbelasting en overtraining, wie zulke zaken schrijf, kent er echt niets van. De kwaliteit van artikels is hier vaak bedroevend... alles voor veel views, clicks en advertising? Spijtig...
    Reactie geplaatst op 30/09/18 om 22:01 uur
  • Jan Smolders
    Hier staat het wel duidelijk (tempoloop is intensieve duurloop) KLIK
    Reactie geplaatst op 30/09/18 om 11:07 uur
  • Jan
    Citaat uit het artikel: "Ga je boven je maximale hartslag ...." Huh???
    Reactie geplaatst op 29/03/17 om 11:18 uur
  • Gabriela
    De informatie in dit artikel is niet juist. De aerobe grens ligt tussen de 80-88% van de maximale hartslag van de loper (afhankelijk van zijn/haar trainingsniveau).
    Reactie geplaatst op 27/03/17 om 12:48 uur
  • Filip
    Moeilijk gebracht: Schept minder duidelijkheid dan bedoeld. Eem tabel met extensieve en intensieve duurloop en tempoloop met telkens een duidelijke richtlijn voor de hartslag en de duur van de training en een kolom voor opmerkingen. Zoiets zou ik ophangen in de keuken.
    Reactie geplaatst op 26/03/17 om 12:18 uur
  • Filip
    Moeilijk gebracht: Schept minder duidelijkheid dan bedoeld. Eem tabel met extensieve en intensieve duurloop en tempoloop met telkens een duidelijke richtlijn voor de hartslag en de duur van de training en een kolom voor opmerkingen. Zoiets zou ik ophangen in de keuken.
    Reactie geplaatst op 26/03/17 om 12:17 uur
  • Coos Datema
    Hoi Marc, Bedoel je niet gewoon 30 tot 40 minuten in 10km wedstrijdtempo, met daarvoor wat warmlopen en daarna een beetje uitlopen?
    Reactie geplaatst op 26/03/17 om 11:23 uur
  • Kay Bing Oen
    \"Dat je boven 90% van je maximale snelheid als duurloper loopt.\" Wat een cryptische zin! Loopt een duurloper een andere \"tempo duurloop\" dan een niet-duurloper? En wat is boven 90% van je maximale snelheid: 92%, 95% of 98%? En wat is die maximale snelheid, een sprint op vol vermogen? Of wordt er misschien maximale duurlooptempo bedoeld? Maar dan is 90% daarvan weer geen intensieve training, zoals het daarna genoemd wordt, want daarvoor moet je boven je duurtempo\'s lopen.
    Reactie geplaatst op 26/03/17 om 10:08 uur

Loopkalender

21
augustus