Word lid van

ProRun

Professionele hardloopschema’s Houd je hardlooprondjes bij in je Runlog Stel persoonlijke doelen in Sla artikelen op in je leeslijst Doe onbeperkt mee aan De Eerlijke Strijd

Trainingsschema’s en persoonlijke doelen

Loop je hard en blijf je hangen op hetzelfde niveau? Of begin je net met hardlopen en zoek je een goed schema om op te bouwen? Of heb je een houvast nodig richting je evenement?

ProRun heeft schema’s die geschikt zijn voor jouw niveau en doel.

Het lidmaatschap van ProRun biedt meer. Stel jouw persoonlijke hardloopdoel in en vul jouw digitale prijzenkast. En heb je een artikel gezien die je later nog eens terug wilt lezen? Voeg deze dan toe aan je leeslijst en vindt het artikel snel terug via je dashboard. Als lid van ProRun kan je een onbeperkt aantal artikelen toevoegen.

Beginnersschema’s

Beginners kunnen kiezen uit 2 schema’s:

  • 30 minuten hardlopen zonder te pauzeren
  • 45 minuten hardlopen zonder te pauzeren

Beide schema’s zijn geschikt voor lopers met geen of weinig hardloopervaring en zijn ideaal voor het opbouwen van een basisconditie. 

In 12 weken ga je van 2 minuten naar een half uur of drie kwartier achter elkaar hardlopen.

Met de beginnersschema’s van ProRun weet je zeker dat je niet te veel, maar ook niet te weinig doet.

ProRun Beginnersschema's

€ 4,95 per maand (altijd opzegbaar) of € 49,50 per jaar

Schema’s voor 5K, 10K, 15K, halve en hele marathon

Wil je gericht gaan trainen voor een snelle tijd, misschien wel een PR? Of wil je een evenement lopen zonder helemaal stuk te gaan?

De trainingsschema’s van ProRun zijn met zorg ontwikkeld door expert Paul Oude Vrielink en geven je een optimale voorbereiding.

Afhankelijk van de gekozen afstand kan je kiezen voor 2, 3 of 4 trainingen per week en een duur van 8, 12 of 16 weken.

Hardloopschema's voor 5K, 10K, 15K, halve en hele marathon
Een professioneel hardloopschema van ProRun
Een professioneel hardloopschema van ProRun
Een professioneel hardloopschema van ProRun

Train op tempo, vermogen of hartslag

ProRun heeft een schema voor je dat bij jou past. We houden rekening met je niveau op dit moment. Zo doe je niet te veel en niet te weinig. Je maakt progressie zonder blessures.

Wat de schema’s van ProRun uniek maakt is de keuze om te trainen op tempo, hartslag of vermogen. Je hoeft deze keuze niet vooraf te maken. In je schema kan je bij elke training zowel het tempo, je hartslagzone en je vermogenszone opzoeken.

Tempo

Vul je streeftijd van de afstand in en de aanbevolen tempo’s rollen er uit. Dus als je een horloge hebt die je snelheid nauwkeurig meet en je vindt het prettig om op tempo te trainen, dan kan dat.

Loop op tempo met een trainingsschema van ProRun

Vermogen

Loop je met een Stryd en train je liever op vermogen? Dat kan. We hebben de schema’s vertaald naar vermogen op basis van je Critical Power. Zo kun je met je Stryd gericht trainen richting een mooi PR op je favoriete afstand.

Loop op vermogen met een trainingsschema van ProRun

Hartslag

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om op hartslag te trainen. Vul je omslagpunt in en ProRun maakt een schema met jouw persoonlijke hartslagwaardes. Ook als je je omslagpunt nog niet weet, kunnen we je helpen. We leggen je uit hoe je zelf nauwkeurig je omslagpunt kunt vaststellen.

Loop op vermogen met een trainingsschema van ProRun

Met het abonnement kun je het hele jaar door wisselen van afstand en als je progressie maakt, verandert je schema mee. Dus als je één of twee keer per jaar een halve of hele marathon loopt en tussendoor wil je een snelle 10K of 5K lopen, dan kan dat.

Uiteraard kun je ook alleen kiezen voor de kortere afstanden.

Het belangrijkste: je wilt met aandacht en toewijding aan de slag en je wilt écht progressie maken.

€ 4,95 per maand (altijd opzegbaar) of € 49,50 per jaar

Runlog en hardloopdoelen

Krijg een compleet overzicht van je gelopen kilometers door ze in te voeren in je Runlog. Of nog makkelijker: koppel je account aan Strava en je hardloopactiviteiten worden automatisch toegevoegd. Voor de stok achter de deur stel je jouw hardloopdoel in. Ook leuk als je die stok helemaal niet nodig hebt. Stel jezelf bijvoorbeeld als doel om de komende maand 100 kilometer te lopen. Of vul je week- en maanddoel in.

Als je jouw hardloopsessies invult wordt de voortgang van je doel bijgehouden. In één oogopslag zie je hoe je er voorstaat.

Heb je een doel gehaald, dan wordt deze toegevoegd aan je prijzenkast. Goed voor de motivatie.

Stel vandaag nog jouw hardloopdoel in.

€ 4,95 per maand (altijd opzegbaar) of € 49,50 per jaar

De Eerlijke Strijd

Als lid van ProRun kan je elke maand onbeperkt meedoen met De Eerlijke Strijd.

Het klassement van De Eerlijke Strijd wordt geleid door de deelnemer met de hoogste prestatie-index. Dit hoeft niet altijd de snelste tijd te zijn. De gelopen tijd wordt voor de prestatie-index gecorrigeerd met factoren voor de leeftijd en het gewicht van de deelnemer en de gelopen afstand. Ook gelden er verschillende factoren voor mannen en vrouwen. Mannen en vrouwen zijn in de sport nu eenmaal verschillend. En met de leeftijd verandert ook je haalbare tijd. Zo ontstaat er een ranglijst waarbij je (bijvoorbeeld) als vrouw van 55 jaar je prestatie eerlijk kan vergelijken met een man van 28. Dat maakt dit klassement voor iedereen een uniek gelijk speelveld!

Met een gratis account kan je elke maand 1x deelnemen voor een afstand naar keuze. Als abonnee kan je aan meerdere afstanden deelnemen en je eerdere inzending verbeteren.

Betaal per maand of per jaar

Betaal het lidmaatschap van ProRun per maand of per jaar. Je bent al lid voor €4,95 per maand.

Kies je voor een jaarabonnement dan krijg je 2 maanden korting, je betaalt €49,50.

Het maandabonnement kan je altijd opzeggen, zonder opzegtermijn. Het jaarabonnement is na afloop van het eerste jaar elke maand opzegbaar (hoeft niet natuurlijk).

Word lid van

ProRun

Professionele hardloopschema’s voor beginners en gevorderde lopers Houd al je hardlooprondjes bij in je Runlog Stel persoonlijke doelen in Sla artikelen op in je leeslijst Doe onbeperkt mee aan De Eerlijke Strijd