• Beginner
  • Beenzwaaien
    BeenzwaaienBenen zwaaien voor/achter - je zwaait om beurten de benen voor-/achterwaarts, je kunt afwisselend accent op de voor- of achterzwaai leggen. Probeer dit vooral ontspannen te doen. - 3 tot 5 series met 10 – 20 zwaaien per been
  • Looptechniek  Trippling op de plaats met steun
    Looptechniek Trippling op de plaats met steunAan het begin van ‘iedere’ training maken we een ritmische trippling steunend op een hek of tegen een paal je kunt je hierbij lichter maken door je enigszins op te drukken. - 3 tot 5 series van 10 – 30 seconden
  • Looptechniek Trippling
    Looptechniek TripplingDe Trippling is een oefenvorm waarbij in langzame voortgang, de hakken ritmisch om en om hoog worden geheven (training van de voetstrekkers), tenen blijven bijna aan de grond. Trippling kan in diverse ritmes worden uitgevoerd, bij laag ritme ligt het accent op spierversterking, bij een hoog ritme ligt het accent op bewegelijkheid en spierzenuwwerking. In deze serie doen we de uitvoering met hoog ritme. Afstand 15 - 30 meter.
  • Hielaanslag weglopen
    Hielaanslag weglopenHielaanslag met romp voorover en langzaam voorwaarts rechtop komen en overgang naar ritmische looppas - je maakt eerst hielaanslag op de plaats waarbij je ook de armen inzet, daarna komen je geleidelijk met licht voorwaartse verplaatsing rechtop over 20 meter, als de spanning in de rug wegvalt loop je nog 30 meter door - 3 tot 5 herhalingen
  • Meer instructievideo's
  • Gevorderde loper
  • Vanuit een slowmotion loopbeweging komen tot een versnelling
    Vanuit een slowmotion loopbeweging komen tot een versnellingAanvankelijk langzaam vooruit gaan waarbij je de loopbeweging ook langzaam uitvoert, je gaat steeds sneller en ook meer voorwaarts en komt uiteindelijk tot een ritmische versnellende loop. *Beginner 3 tot 5x over 30 tot 50 meter *Gevorderde 3 tot 7x over 50 tot 70 meter
  • Vanuit kleine kaatssprongen komen tot een lichte versnelling
    Vanuit kleine kaatssprongen komen tot een lichte versnellingAanvankelijk licht dansende loop kom je via iets meer sprongachtige loop tot een ritmische loop. Je afzet wordt enigszins actiever en de knie wordt eveneens actiever ingezet. Beginner 3 tot 5x over 30 tot 50 meter Gevorderde 3 tot 7x over 50 tot 70 meter
  • Vanuit een lage looppas komen tot een versnelling
    Vanuit een lage looppas komen tot een versnellingBij de lage looppas krijgen we meer accent op de afzet van het achterste been. Geleidelijk komen we hogerop tot een normale ritmische looppas. Beginner 3 tot 5x over 30 tot 50 meter Gevorderde 3 tot 7x over 50 tot 70 meter
  • Looptechniek Pendel Huppel
    Looptechniek Pendel HuppelHierbij wordt de knie steeds hoog geheven en maakt de voet als het ware een fietsbeweging. De Pendel huppel is een oefening die de voetcoördinatie ondersteund. De voet komt beter onder het lichaam. Beginner 3 tot 5x over 20 tot 30 meter Gevorderde 3 tot 7x over 30 tot 50 meter
  • Meer instructievideo's