Stel jouw hardloopdoelen in

De Runlog is terug van weggeweest. Nieuw: stel jouw hardloopdoelen in.

Deel dit artikel:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Stel jouw hardloopdoelen in

De regelmatige bezoekers van ProRun.nl hebben gemerkt dat de website het afgelopen half jaar flink is veranderd. We kregen hierop veel positieve reacties. Ook een aantal vragen, zoals: waar is de Runlog gebleven? Lopers die hun rondjes trouw invoerden konden dit ineens niet meer. Gelukkig hadden we het logboek voor hardlopers nog ergens in een hoekje verstopt, met het idee om het snel terug te laten keren in de vernieuwde omgeving.

Goed nieuws voor ProRunners: De Runlog is weer terug.

Houd al je hardloopsessies bij

Een hardloopsessie toevoegen is simpel. Je voert de datum, gelopen afstand en tijd in. Kies een mooie titel voor je run en geef met een ‘smiley’ aan hoe het ging. Liep je met een hartslagmeter? Dan kan je jouw gemiddelde hartslag invullen. Voor de lopers met een vermogensmeter is er ruimte voor het invullen van het gemiddelde vermogen. Verder kan je natuurlijk opmerkingen plaatsen.

Het tempo van je hardloopsessie wordt automatisch berekend aan de hand van de ingevoerde afstand en tijd. Je kan kiezen of je de snelheid in minuten per seconden óf kilometer per uur wilt weergeven.

Statistieken

Als je al je hardloopsessies invoert krijg je een mooi beeld van je gelopen kilometers. Voor nu kan je totalen opvragen per jaar of per maand. We gaan dit snel uitbreiden met onder meer weekstatistieken, het kiezen van een periode, diverse gemiddelden en grafieken.

Hardloopdoelen

We hebben ook iets nieuws gemaakt: hardloopdoelen. Een doel stellen voor jezelf kan een goede stok achter de deur zijn om tóch naar buiten te gaan voor dat rondje of net iets verder of sneller te lopen. De doelen zijn verdeeld in 4 categorieën:

  • Afstand
  • Duur
  • Finishtijd
  • Aantal sessies

Je kan instellen of je een doel in een bepaald jaar, maand of voor een zelf te kiezen datum wilt halen.

Hieronder een aantal voorbeelden van mogelijke doelen.

Afstand
Doel: totaal 1000 kilometer hardlopen in 2021. Ook is het mogelijk om in te stellen dat je een bepaalde afstand in 1 sessie wilt doen, bijvoorbeeld een marathon vóór 1 november 2020.

Duur
Doel: 15 uur hardlopen in oktober 2020.

Finishtijd
Doel: een 10 kilometer finishen in 40 minuten in 2020.

Aantal sessies
Doel: 20 hardloopsessies in juni 2020.

Als je jouw hardloopsessies invult in de Runlog wordt de voortgang van je doelen bijgehouden. Je ziet in één oogopslag hoe je er voorstaat. Behaalde doelen worden opgeslagen in je Prijzenkast.

Gebruik van de Runlog is gratis. Hardloopdoelen zijn alleen beschikbaar voor ProRun leden.

Deel dit artikel:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Born Runners