Vier warme dranken voor na je training

Door
Eleanor Crick
15 december 2016 15:41
Vier warme dranken voor na je training
warme dranken voor na je training
In de winter neig je minder snel naar een koud glas water na een training, maar wat moet je dan drinken om goed te kunnen herstellen? Wij hebben een aantal heerlijke warme dranken voor je op een rijtje gezet. 

Mexicaanse warme chocolademelk 

Bitterzoet chocolade heeft polyfenolen, die, wanneer regelmatig je eet, helpen bij de doorbloeding en het verbeteren van je loopprestaties. De hitte van cayennepeper geeft je stofwisseling ook een fijne boost. Ook de eiwitten en koolhydraten in de melk zullen helpen om je spieren goed te laten herstellen.

Meng 1 kop magere melk, 30 gram chocola (fijngehakt), twee theelepels ruwe suiker, ¼ theelepel vanille en een mespuntje gemalen cayennepeper. Warm het op, roer de chocolade erdoor heen en opdrinken maar!



Kurkuma thee

Het actieve ingrediënt van Kurkuma (geelwortel) is curcumine. In India wordt het al 2500 jaar gebruikt . Het geeft je afweersysteem namelijk een flinke boost. In Oosterse geneeskunde wordt het gebruikt om spijsverteringsproblemen en artritis te behandelen. Onderzoek heeft ook aangetoond dat dit middel ook kan helpen bij je herstel na een zware training. Er zijn theezakjes waar kurkumapoeder in zit.


 
Kaneel koffie

Een snufje kaneel in kopje in de ochtend kan helpen om je bloedsuikerspiegel op peil te houden. Universitaire studies met kaneel hebben aangetoond dat de volgehouden inname ervan een verhoogde bloedsuikerspiegel merkbaar verlaagt. Daarnaast heeft koffie ook gezondheidsvoordelen aangezien het de risico op ziekte van Parkinson vermindert en wordt cafeïne gekoppeld aan een verbeterde sportprestaties.



Honing citroen thee 

Een beetje verkouden aan het worden? Drink dan een kopje honing citroen thee. De flavonoïden in citroenen kan helpen tegen verkouden en honing verzacht hoesten en irritatie van de keel. Voeg twee theelepels honing met het sap van een ¼ citroen in kop heet water en roeren maar! 




  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Eleanor
Eleanor Crick
Eleanor  Crick

Eleanor Crick



Is freelance journalist en blogger. In haar vrije tijd loopt ze het liefst halve marathons of ontdekt ze haar stad Utrecht op haar hardloopschoenen. Op haar website loopdepressievrij.com blogt ze over alles waar ze gelukkig van wordt. 

Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.

Loopkalender

23
november