Vul je 10 km-PR in en kijk wat je kunt lopen op de (halve) marathon

Vul je 10 km-PR in en kijk wat je kunt lopen op de (halve) marathon

Vul je PR in op een korte afstand en bereken je mogelijke records op andere afstanden.

Het marathonseizoen is weer begonnen!

Wil jij weten wat voor tijd je kunt lopen op een halve marathon of hele marathon?

Vul hieronder je tijd in op de afstand waar je recent een PR op liep en de calculator berekend welke tijd je kunt lopen op een andere afstand.

Klopt het bij jou?

Of is er een afstand waar je nog een dik PR kunt lopen?

Zijn er afstanden waar je beduidend langzamer op liep, dan de calculator aangeeft? Dan kun je vermoedelijk nog harder lopen op die afstand. Maar ook wind, heuvels, ondergrond, temperatuur en tal van andere zaken hebben uiteraard invloed op de tijd die je werkelijk gelopen hebt.

Hoeveel dit was kun je eenvoudig berekenen met onze uitgebreide calculator op ProRun.

https://www.prorun.nl/calculator/het-geheim-van-hardlopen/

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

3 reacties

  • Karin Verheijden

    Op de halve liep ik dit jaar ruim 2 minuten harder. Maar mooi nieuws want op de hele kan ik nog zeker een halve minuut sneller volgens deze prognose. Daar ga ik voor!

  • Michiel

    De calculator weet na het ingeven van mijn 10km PR, mijn 3000m en 5km PR te bepalen.
    Werkt top.

  • Karel

    39:22 op de 10.
    No way dat ik 1:27:33 kan lopen op de halve, of 3:03 op de hele.
    Die calculator is berekend op toppers, die weken van 100 km lopen in marathonvoorbereiding.
    Voor recreanten zoals ik, die 3 x per week lopen, met grootste weekomvang van 45 km, moet je er een paar minuten bijtellen op de halve en 10 minuten op de hele.

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Training