Eten met Karen: cake voor hardlopers

Eten met Karen: cake voor hardlopers

Het is vrijdag en dus maakt Karen weer een heerlijk gerecht. Dit keer bakt ze een smakelijke cake speciaal voor hardlopers.

Het is weer tijd voor wat lekkers, maar graag wel iets lekkers waar wat gezonds in zit.
Ik had al eens muffins gemaakt van bietjes, maar ditmaal had ik zin in een cake. En wel te verstaan een bieten cake.
Bietjes bevatten vitaminen, mineralen, vezels, antioxidanten en eiwitten. De rode biet is net als spinazie een nitraatrijke groente. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat nitraat het uithoudingsvermogen verbetert.
Wat de bloedvaten op zijn beurt verwijdt en de zuurstoftoevoer naar de spieren verbetert.
Kortom: dit is een cake voor hardlopers!
Ingrediënten:
– 100 gram amandelmeel
-2 bananen
– 1 theelepel wijnsteenbakpoeder
– 1 eetlepels kokosolie
– 100 gram rozijnen
– 2 biologische eieren
– 2 voorgekookte bio bietjes
– 4 eetlepels rauwe cacao poeder
– snufje kaneel
– 4 eetlepels kokosmelk
We gaan aan de slag:
-Verwarm de oven voor op 180 graden en bekleed een bakblik met bakpapier.
-Week de rozijnen even in lauwwarm water.
-Maal in een keukenmachine alle ingrediënten (behalve de rozijnen) tot één beslag.
-Vervolgens roer je hier de rozijnen doorheen.
-Giet dit in een cakeblik en laat dit in de oven voor 35 minuten.
Eet smakelijk!

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Voeding