Eten met Karen: gezonde sandwich met kipfilet

Een heerlijke maaltijd om te herstellen

Ik had 30 km getraind in prachtig herfstweer en eenmaal thuis had ik behoorlijk trek. Ik maakte een heerlijk royaal belegde, gezonde sandwich die ideaal is voor hardlopers. Hij bevat lekker veel eiwitten en na het eten van deze sandwich ben je zeker wel verzadigd. 

Ingrediënten voor de sandwich:
3 sneetjes volkoren bruin brood
6 plakjes kipfilet
Zakje ijsbergsla
1 omelet gemaakt van 3 eieren
Zout

Voor de dressing:
2 eetlepels kwark
1 theelepel mosterd 
Theelepel honing

We gaan aan de slag!

– Rooster de sneetjes brood in de oven of in een broodrooster

-Kluts drie eieren los in een kopje en bak hier een omelet van. Als deze klaar is snijd je hem door de helft en strooi je er een snufje zout op

– Maak een dressing van twee eetlepels kwark, een theelepel mosterd en een theelepel honing

– Nu gaan we de sandwich maken

-Besmeer één geroosterde boterham met wat dressing. Leg daarop wat ijsbergsla, een plakje kipfilet en de helft van de omelet 

-Dan nogmaals hetzelfde en leg deze erboven op. En dan nog een boterham met dressing. Deze gaat andersom erop

-Nu is de sandwich klaar en kun je hem schuin doormidden snijden of gewoon zo laten

Eet smakelijk!

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Gezondheid