Looptechniek oefeningen #5

Twee looptechniek oefeningen die wat kracht kosten om ze uit te voeren. Het goede nieuws: Je gaat er beter door lopen.

Ter verbetering van de looptechniek zijn er ook oefeningen die je enerzijds kracht kosten om ze goed uit te kunnen voeren maar ook, je sterker maken. Om een krachtige en dynamische looppas te krijgen hebben we de volgend twee oefeningen voor je.  Deze oefeningen kun je combineren met de oefeningen uit de voorgaande artikelen. ( #1 #2#3  –#4) Als je de oefeningen wekelijks in je trainingen inpast zal het je loopcoördinatie verbeteren.

Imitatie van de ‘klassieke langlaufpas’ met overgang naar gewone looppas
Je imiteert de ‘klassieke langlaufpas’. Wel houden je je romp iets rechter op dan bij het langlaufen.  Na 15 tot 30 meter ga je over in een gewone ritmische looppas. 

– Beginners 2 tot 4 maal over 40 tot 60 meter. 
– Gevorderden 3 tot 5 maal over 50 tot 70 meter
Ritmische korte loopsprongen tegen lichte glooiing of met tegenwind 
Je maakt lichte korte dansende loopsprongetjes tegen een lichte glooiing of je gebruikt de tegenwind. Deze oefening doen alleen gevorderde lopers  5 tot 7 maal over 50 tot 100 meter.

De beste looptips en inspirerende artikelen 2x per week in je mailbox?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Meer uit Training