X
Stryd FootpodWINACTIE
De Stryd Footpod
Met de Stryd Footpod krijg je nauwkeurig inzicht in je trainingsintensiteit. Deze gegevens helpen je bij het optimaliseren van je loopprestatie en het voorkomen van blessures.

Naam *
Verplicht
E-mail *
Verplicht
Verplicht
 

Looptechniek oefeningen #5

Door
Bob Boverman R.I.P.
27 november 2018 00:00
Looptechniek oefeningen #5
Ter verbetering van de looptechniek zijn er ook oefeningen die je enerzijds kracht kosten om ze goed uit te kunnen voeren maar ook, je sterker maken. Om een krachtige en dynamische looppas te krijgen hebben we de volgend twee oefeningen voor je.  Deze oefeningen kun je combineren met de oefeningen uit de voorgaande artikelen. ( #1 - #2 -#3  -#4) Als je de oefeningen wekelijks in je trainingen inpast zal het je loopcoördinatie verbeteren.



Imitatie van de ‘klassieke langlaufpas’ met overgang naar gewone looppas
Je imiteert de ‘klassieke langlaufpas’. Wel houden je je romp iets rechter op dan bij het langlaufen.  Na 15 tot 30 meter ga je over in een gewone ritmische looppas. 

- Beginners 2 tot 4 maal over 40 tot 60 meter. 
- Gevorderden 3 tot 5 maal over 50 tot 70 meter

Ritmische korte loopsprongen tegen lichte glooiing of met tegenwind 
Je maakt lichte korte dansende loopsprongetjes tegen een lichte glooiing of je gebruikt de tegenwind. Deze oefening doen alleen gevorderde lopers  5 tot 7 maal over 50 tot 100 meter.



  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Bob
Bob Boverman R.I.P.
Bob  Boverman R.I.P.

Bob Boverman R.I.P.

redactuer

Bob Boverman was een zeer goede looptrainer met een duidelijke visie op het lopen. Hij heeft veel atleten en trainers op inspirerende wijze begeleid. Hij is op 7 mei 2018 overleden.
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • carla
    gC
    Reactie geplaatst op 06/09/16 om 16:07 uur

ProRun loopclinics: Waar & wanner?

Loopkalender

12
december