6 tips voor de New York marathon

Door
29 juni 2019
6 tips voor de New York marathon
In november is het weer zover: de New York City marathon. Doe jij mee aan een van de grootste marathons van de VS? Plan je hardloopvakantie en begin op tijd met het regelen van belangrijke zaken. In dit artikel 6 tips voor de New York marathon.

1. Tijdig inschrijven New York marathon
De New York marathon vindt jaarlijks op de eerste zondag van november plaats. De inschrijving loopt vaak tot half februari van dat jaar. Dit betekent dat jij je ruim 9 maanden van tevoren al inschrijft! Je kunt alleen meedoen wanneer je wordt ingeloot of wanneer je meeloopt voor een goed doel. Je doet ook mee wanneer je een volledig verzorgde reis inclusief inschrijving boekt. Dan ben je in ieder geval verzekerd van deelname.

2. Sparen voor de New York City marathon
Een geheel verzorgde reis inclusief gegarandeerd startbewijs kost tussen de €1700 en €3500. Voor een rechtstreekse vlucht en verblijf in een luxe hotel betaal je meer, een vlucht met overstap op een vierpersoonskamer is een stuk goedkoper. Deze prijzen zijn exclusief lunch, avondeten en eventuele uitstapjes. Misschien wil je langer in New York blijven: ook dit kost extra geld. Begin daarom op tijd met sparen. Je hebt minimaal €5000 en waarschijnlijk nog wel meer nodig. Kom je niet aan sparen toe? Sluit dan een geldlening af. Met een persoonlijke lening van Frisia ontvang je het geldbedrag in één keer op je rekening. Wel zo handig.

3. Werk aan je conditie
Je loopt de New York City marathon binnen 8 uur en 30 minuten. 99% van de starters weet binnen deze tijd de finish te halen. Toch is het belangrijk om aan je conditie te werken. Stel een trainingsschema op. Hierbij train je gemiddeld 3 keer per week. Twee trainingen kan ook, maar dan is de vooruitgang een stuk langzamer. Met 3 trainingen loop je richting de marathon zonder blessures.

4. Gebruik je eigen spierkracht
Ook op niet-trainingsdagen gebruik je jouw eigen spierkracht. Laat de auto staan en ga lopend of per fiets naar de winkel, het werk of vrienden. Neem wat vaker de trap en doe het huishouden zelf. Al deze kleine dingen samen zorgen ervoor dat je in conditie blijft en je spieren versterkt.

5. Bepaal je outfit
Je wilt opvallen tussen alle marathonlopers of juist wat op de achtergrond blijven. Er is plaats voor ongeveer 50.000 lopers. Heb jij al bedacht wat je aantrekt? De gemiddelde temperatuur in november ligt in New York tussen de 11 en 16 graden. Kies voor een outfit waarmee je goed je warmte kwijt kunt, maar let na de finish goed op onderkoeling. Ook de keuze voor hardloopschoenen is belangrijk. Doe een loopanalyse en laat je adviseren in een hardloopspeciaalzaak. Soms heb je een corrigerende hardloopschoen nodig, vooral wanneer de enkel en voet te ver naar binnen zakken.

6. Nodig familie en vrienden uit
Deelnemen aan de New York marathon wordt nog leuker met support van familie en vrienden. Misschien willen ze wel mee. Jaarlijks trekt dit hardloopevenement ruim 2 miljoen toeschouwers. Staan jouw fans hiertussen? Laat ze de mogelijkheden voor reizen naar New York zien. Financier dit eventueel mee middels je lening. Mochten je fans thuisblijven: Eurosport zendt de marathon live op tv of via livestream uit. Afhankelijk van de programmering is dit ook op NOS te zien, of volgt er een samenvatting. 

  • Deel dit artikel
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Mail dit artikel:
  • Mail
Auteur
Verplicht Verplicht
Verplicht
  • Nog geen reacties aanwezig.

Loopkalender

21
september